درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

از مصرف غذاها و نوشيدني‌هاي بسيار سرد در تابستان اجتناب کنيد زيرا اين نوع غذاها علاوه بر اثرات سوئي که بر کبد مي‌گذارند ناراحتي‌هاي معده و مري ايجاد مي‌کنند.
به گزارش حامیان ولایت،   به نقل از وب دا، يک کارشناس تغذيه ضمن بيان اين مطلب اظهارداشت: در حالت عادي درجه حرارت بدن بين 36 تا 38 درجه است، گرمازدگي به حالتي گفته مي‌شود که دماي بدن به مدت طولاني و به دلايل محيطي و استعداد فردي به بيش از 40 درجه افزايش يابد.
ناهيد برخورداري ادامه داد: کاهش مايعات در بدن سبب گرمازدگي مي‌شود و ما همزمان با از دست دادن مايعات در بدن سديم و املاح را از دست مي دهيم.بنابراين نميتوانيم آب ساده را جايگزين کنيم و يکي از علت هايي که در فصل تابستان افراد تمايل به خوردن مايعات شيرين مانند شربت دارند نيز همين امر است.
وي توصيه کرد: بهتر است در فصل گرم سال افراد با خود آب همراه داشته باشند تا در صورت تشنگي يا مواجهه با گرما از آن استفاده کنند و اگر براي مدت طولاني قرار است در گرما باشند، مقداري نمک يا آب‌ليمو در آب نوشيدني خود بريزند.
برخورداري عنوان داشت: وجود قند در مايعات هم عاملي براي دفع آب بدن است، چرا که هضم قند نياز به آب دارد، بنابراين مصرف نوشيدني‌هاي شيرين مانند نوشابه و شربت در اين موارد توصيه نمي‌شود.
وي تاکيد کرد: خوردن قهوه و چاي در فصل تابستان آب بدن را کم مي‌کند.
اين کارشناس تغذيه توصيه کرد: در فصل تابستان نوشيدني‌هاي گازدار ترجيحاً نبايد استفاده شود چرا که دستگاه گوارش را به هم مي‌ريزند.
وي ادامه داد: افراد بهتر است به منظور جلوگيري از گرمازدگي  ازخاکشير و شربت به ليمو استفاده کنند و استفاده از ميوه و سبزيجات به خصوص هندوانه، طالبي، خربزه و سبزيجات يکي از راههاي تامين آب از دست رفته در فصل تابستان است.
برخورداري همچنين يادآورشد: استفاده از عرقيجاتي که طبع خنک دارند مثل کاسني، بيد و شاطره مي توانند بسيار مفيد باشند.
وي با بيان اين مطلب که نوشيدني‌هاي کافئين‌دار مانند قهوه و چاي ادرارآور است و سبب از دست دادن آب بدن مي شود، توصيه کرد: افرادي که عادت به خوردن چاي دارند نهايتا چاي کم رنگ بنوشند.
اين کارشناس تغذيه همچنين با تاکيد براين مطلب که از مصرف غذاها و نوشيدني‌هاي بسيار سرد در تابستان اجتناب کرد، گفت:  اين نوع غذاها علاوه بر اثرات سوئي که بر کبد مي‌گذارند ناراحتي‌هاي معده و مري ايجاد مي‌کنند. همچنين مصرف غذاها و نوشيدني‌هاي بسيار سرد باعث مي‌شود که عمل هضم غذا متوقف شده و فقط هنگامي که طحال و کليه‌ها معده را گرم کنند مجدداً به عمل هضم ادامه مي‌دهد. اگر مصرف نوشيدني‌ها و غذاهاي سرد به صورت عادت درآيد، مي‌تواند کاملاً سيستم هضم را از کار بيندازد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب